Semi finals!

Godmorgon folket!
Idag är det tisdag och jag har STUDIEDAG. Chiill (h) Så tänkte skriva lite basket.
    Och tisdag betyder också Första omgången i Svenska basketligans semifinaler!
Jag fick som jag ville att Norrköping möter Solna och Uppsala möter Luleå(plannja).
Fast jag kulle velat att Norrköping och uppsala bytte, men aja. Allt kan man inte få. :)
Hejar såklart på Norrköping för att de är grymma och att jag har många fina minnen där ifrån.
    Men Uppsala basket har jag börjat se på oxå.

Lite info om en av mina favorit spelare:
Anton Gaddefors är född 1989, och har visat sig vara en stor talang. Jag såg ett repotage om honom på Sporten i höstast tror jag det var. Då började jag kolla upp honom llite.
Han är 2 meter lång och 84 kilo muskler tung. I snitt spelar han 29 min/match, och på dem hinner han med 14,1 poäng. Han sätter 77,7 % i 1-poängs försök, 39,9% 3-poängs och 49% 2-poängs.
Han har en chans att komma med i U20 landlaget och spela EM i sommer, för i juli hålls det ett landslags läger där 16 spelare kämpar om 12 platser. 
Han är oxå son till Henrik Gaddefors, som har spelat 98 landskamper och många år i basketligan.
Och hans mamma, Ulla-Carin Gaddefors har oxå spelat i Damligan för KFUM Uppsala.



Anton Gaddefors


Jag hoppas Dolphins och Uppsala möts i Finalen, även om norrköping kommer ta hem hela skiten. :)
Men nu ska jag ut och spela lite basket,
Ha en bra tisdag!

A Bientôt // MalinKarlsson :* <3



If you want, you will.
And if you will, you do.
And if you do, you can.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0