SKÖVDE BASKET CUP 2010!

Tjosanhejsan sveriges befolkning!

Haha jag skojar ;)
I helgen var BK-star i Skövde på, yess, den efterlängtade basketcupen! Det har varit ganska stressigt, men vi har haft det otroligt bra. Tänkte sammanfatta de tre dagarna:
Föresten var vi typ tvugna att dela upp våran star i 2 lag, 95 & 96 laget. Jag(malin karlsson), rebecka och evelina fick dubblera och spela i båda lagen.


FREDAG:
Efter skolan hem och sova, sen träffas hela laget vid Eyra, som vanligt.
Halv 3 åker vi från örebrue, och runt 5 tror jag vi var framme.
Packa upp och fixa i vårat klassrum där vi skulle sova.
Tagga match.
18:30 spelade 96 laget mot Lidbas Basket, resultat: förlust  18-24
20.00 spelade 95orna mot Sätila Basket, resultat: förlust  32-42
Sen hem trötta, några åkte och kollade på 92-93 killarna som spelade, men ganska många stannade hemma.
Sitta och spela gitarr och chilla.
Sleep later on.

LÖRDAG:
Gå upp hyfsat tidigt, väcka sofia 30 min för tidigt i onödan, haha. 
Senare spelade 96orna mot Helsingborg basket 10.00, förlust 9-33
Efter dom spelade 95 laget mot Kristianstad 11.40, vinst med 53-12
Första vinsten där, men måste säga att de flesta matcherna vi speade var jämna!
Lunch och jag och rebecka stressa som fan iväg till idrottshallen där 96 skulle spela mot Höybråten BBK (norskt lag) kl 15.00, förlust 14-17.
Den matcher var väldigt weard, allt kändes skumt bara.
Aja, ladda om till nästa match som var 95 laget som skulle möta Lobas Basket kl 16.40, som är ett av sveriges bästa 95 lag. Och säkert i fler åldrar med.
Iallafall, mycket roligt och intensv match, men förlust 46-27
Inga fler matcher den dagen, det blev hem och vila, klockan 20.00 böjade skövde cup discot.
Jag, Linn S, malin j-s, frida, evelina, emma, mathila och aanda åkte dit och var där och had kul i ca. 2 ½ timme.
Mycket dans och skoj, jag och Linn finns med på 2 st bilder på cupens hemsida . :)
Hem runt 11-12, typ snacka i 5 minutar och sen byta om till sovkläder i mörker. Haha.

SÖNDAG:
Yess, då var det semifinaler då.
Först väckning tidigt för att packa ihop alltsammans.
Sedan frukost och iväg till hallen.
Först ut var 96 som spelade mot Bollstanäs Basket, förlust 17-22.
Jävligt jämn match, vi kämpade in i det sista.
Sedan var det 95 semi, den spelades igen mot Kristianstad som vi mött i seriespelet. Vinst 48-8.
Vi spelade det absolut bästa ajg varit med om tror jag. Allt fungerade skitbra!
OHYES, final i B-slutspel kl. 16.20 mot Kullaviks Basket. I C hallen i den stora Arenan i Skövde.
Dags för uppladdning. Dusch och lunch utan någon alls stress, sen åkte vi ibäg till arenan. Där inne fanns allt möjligt; gym, äventyrsbad, 3 sporthallar, ofentligen många omklädningsrum vad jag fick se?, en basketboll shop, och mycket mer. Vi stannade ett tag i basketbutiken 2Win, jag köpte ett par shorts och en basket t-shirt. :)

Sen var det samling och ombyte med mera. Vi var taggade inför finalen, och det hjälpte en stor del tror jag.
I matchen fick vi 2 p back först, men sen drog vi ifrån. Vi var ganska långt ifrån våran bästa spel, men det blev ändå vinst med 20-35 till BK-STAR!!
En fin buckla väntar i brevlådan för oss då, och ett trött örebro lag åker hemåt.

Jag passade äver på att träffa några basketkompisar som jag träffat på stadium sports camp 2009. Det var mycket trevligt :D tycker så mycket om er <3




| 96 laget taggar iför första matchen. |



| yeaah :) |



| 95 laget spelar första matchen.
Sofia, Linn s, malin j-s och frida på bild. :) |


| Gametime.
Malin j-s, Frida, Linn s, Sofia och Linn H och en lite beskymmrad Coach Lina i bakgrunden ;) |



| Våra fin fina cup t-shirts. WE <3 DESENSE ! |


| Shoot, and SCORE! :D Linn H och sofia på bild. |



| Chill after tha game. |



| Guran ska med sa jag, och med kom den! Mys på kvällen :) |



| 95-team. Efter vinsten i semi mot Kristianstad, tror jag :)
Från vänster uppifrån: Frida, Linn s, Sofia, Malin K (jag), Lina, Kajsa, Rebecka, Malin j-s, Linn H, Elenor. |



| - Posa becka!,
and she did. ;) |



| Jag och sofia. Stackaren skadade sig rejält i 2a 95 matchen, så en stukad lindad fot med kryckor blev dte resten av cupen för henne. usch usch, men du är bäst ändå ;) |



| 95-laget efter final vinsten! |



| Hela laget samlat!
Alice, Lina, Amanda, Sofia, Amela, Frida, Emma, Evelina, Linn S, Malin K, Kajsa, Olivia, tha Sillen, Ebba, Hedvig, Malin j-s, Rebecka, Elenor, Linn H, Matilda. |




| Yes, vi har haft de skitbra.
Nu väntar sommaren, Zoltan skillz camp och mycket mer.
Hoppas ni hänger med oss!
Denna underbara bild får avsluta,
goo star! <3 |





A bientôt // MalinKarlsson

Set your goals high, don't stop 'till you get there!


---->www.bkstar.se <-----

Kommentarer
Postat av: sara :)

Kommer ni att vara med på basketcupen i år också? :)

2011-04-28 @ 21:15:11
URL: http://sarasmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0