MalinKarlsson informerar! :D

Hallå där! Hoppas ni har det bra allihopa :)
Jag tänkte skriva lite om mina favorit basketspelare!

Eftersom Sverige inte är ett sånt jätte stort basketland är det ju lite svårt att följa basketen i Europa, NBA och basketligan. Menmen, det hindrar inte vi som verkligen brinner för det att forska!
Här har vi mina top 5 spelare JUST NU:






1. Lebron James # 23

Spelar forward i världens bästa basketliga NBA, i laget Cleveland Cavaliers. Och överlägset en av de grymmaste basketspelarna, tycker jag. Han har varit med i All-star laget ända sen år 2004 (vilket är ett lag som samlat de 10 bästa bästa spelarna i NBA).
Och han har fått många priser för hans talang, i sån ung ålder som 18 och 19 år!!
Det ni!




2. Kobe Bryant # 24

Han har blivit utsed till NBAs bästa spelare ett antal gånger, och liksom Lebron james, fått många priser.
Han spelar guard i nuvarande regerande mästarna Los Angeles Lakers. 
Kobe och Lebron är bra vänner, eftersom de ofta spelar mot och med varandra. Kobe har ju oxå varit med i All star laget och massa annat sådant.
Jävligt grym!








3. Jonas Jerebko # 33

Beundrar honom sjukt mycket! Han är den första svenska spelaren i NBA genom tiderna.
Blev värvad säsongen 09 till Detroit Pistons, och redan första matchen han spelade visade han ingen rädsla med en frän dunk och till och med ett slagsmål, haha.
Men han är grym ändå!






4. Vince Carter # 15

Spelar för nuvarande i Orlando Magic, NBA. Han är född 1977(alltså 33 år gammal), och har spelat proffitionell basket i 11 år! Oxå mycket framgångsrik, och ta mig fan att han kan duka!! "Dunks of death" har jag läst om honom någonstans, men vi får väl hoppas inte bokstavligen... ;)










5. Gordon Watt # 13

Spelar i Uppsala basket i Svenska Basket Ligan. Har lyft basketsverige rejält med sin tuffa spel, som är mycket i luften! Grymt snabbt och bestämd i sina rörelser. Leder skytteligan i Sverige med sina 20,42 poäng per match.




Ja, där har ni mina favoriter. Håll koll på dem!



En Bientôt <3 // MalinKarlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0