Direkt från ordförådet!

Hej,
Filosofen är här igen. :p

Jag har ett ord som jag verkligen gillar. Energisk. Fast jag uttalar det ofta 'energiisk'
Det är ett härligt ord, men oxå ett som det ska bli för mycket av. Jag har en kompis som är bara för mycket allt. Bland annat det.
Att vara energisk innebär att man har mycket energi i sig, och att man sprudlar glädje och energi omkring sig.
Jag skulle beskriva min coach Lina som energisk när hon coachar och tränar oss. Entusistisk är oxå ett ord som sätter sig på tungan när jag tänker på henne.
Energisk och entusiastisk. Det är två stycken bra ord.

Uppgiven är ett ord som jag har svårt för. För jag själv tycker att man aldrig ska ge upp, att man ska fortsätta kämpa. För det finns alltid nått att kämpa för.
När någon av mina kompisar verkar uppgivna, går jag till dom direkt och försöker muntra upp dom. Det gör ofta annars oxå, men speciellt när någon är uppgiven så reagerar jag.

Dom här tre orden uppkommer ibland i mitt liv.
De är ganska olika, men de betyder ändå något för mig.


Nej, nu måste jag sova. Imorgon är det Torsdag, och träning igen.
På söndag är det dags för fösta distrikts uttagningen för mig, och den andra för 95/94.
Känner mig taggad, hoppas att det blir kul.

Ha det bra så länge!
A bientôt // MalinKarlsson :* <3



Dreams are made for reality.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0